2. STADEN DÄR DU BOR


Eftersom att jag just nu bor i två städer så får jag väl skriva om båda två.

 

Borlänge.
Japp här är jag född och uppvuxen, har bott här i stortsett hela mitt liv.
Har alltid hållt till uppe på berget, förutom det första året utav mitt liv.
Borlänge är en liten stad som ligger i dalarna, här bor ca 50000 människor.
Som inget annat gör än att springa runt på kupolen hela dagarna, som är typ vår grej.
Vi har även lite andra kända grejer, som typ romme alpin, aqua nova och så klart peace and love!
Haha, men snart kommer ikea till den lilla staden som då inte längre kommer att vara så liten.
Räcker det? eller är ni otroligt intresserade utav att veta mer? haha.

 

Uppsala.
För ca två år sen flyttade jag till uppsala för att plugga. Så här bor jag ju nu också.
Den här staden är ju lite mer befolkad då det bor ca 140000 människor här.
Här håller jag till vid gränby kullar, på ett elevhem. Funkar kanon!
Kända grejer här är väl typ mycket, men kan inte tänka mig att någon har missat domkyrkan?
Aja, vill ni veta mer så googla eller fråga typ! haha.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0