Stockholm

Som sagt så gjorde jag och Adrian en resa till Stockholm förra helgen. Vi bestämde oss för att göra någonting tillsammans i sommar så vi bokade två nätter på hotell i Stockholm.

Vi åkte på fredagen, efter att jag slutat jobbet. Eftersom att jag slutade 10 så åkte vi från borlänge med tåget kl 12 Kom til Stockholm vid halv 3 tiden, och åkte direkt till hotellet. När vi kom dit och checkade in så sa dom att vi blivit uppgraderade och hamnade i ett deluxrum med bastu istället för det standarrum vi bokade. Blev galet glad och kunde inte sluta le på hela helgen. Packade upp och kikade runt lite på hotellet innan vi gick ut och kollade omgivningarna och åt pizza. Gick sedan tillbaka till hotellet, där vi drack lite champange och myste resten av kvällen.

 

lördag morgon vaknade vi i tid så att vi hann med den goda hotellfrukosten, sen tog vi det lugnt på hotellrummet en stund iannan vi begav oss ut på stan. Vi tog oss ut till djurgården och tog en lång promenad längs vattnet, vi stannade även för en glass och vände sedan om och tog oss hem. Väl på hotellet igen gjorde vi oss i ordning för räkbåten vi bokat i förväg. Den var helt underbar, något jag varmt rekomenderar till mina vänner. Så otroligt fint och romantiskt. Vi skalade och åt räkor med bröd och sås, så mycket vi ville, fick även champange när vi klev på. Efter maten gick vi upp och satte oss på däck och såg skärgården glida förbi oss. Så otroligt mysigt. Båten stannade på en ö, med en fästning på där vi klev av och kikade runt lite innan båten återvände in mot stockholm stad. Vi satte oss även då på övre däck och fick filtar omkring oss. Väl inne i hamnen åkte vi hem med ett stort leende på läpparna båda två. På vägen hem plockade Adrian en otroligt fin blomma till mig som han kikat ut tidigare under dagen. Och vi fortastte champangedrickandet inne i bastun innan vi somande som stockar båda två.

söndagen var vi otroligt sega och kom senare till frukosten, var grymt gott. Sen gick vi upp till rummet igen och tog det lugnt en stund iannan vi packade i hop och checkade ut. Vi tog med oss vårt pick och pack och satte oss på ett fik på centralstationen och väntade på att tåget skulle gå. Sprang även in i två utab mina klasskompisar från Uppsala. Det var riktigt kul för jag har saknat dem så mycket. Tåget gick kl kvart i 2 och vi var hemma i Borlänge strax efter fyra.

 

Vi hade helt enkelt en underbar helg tillsammans!

 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0